Rask gange ca 6 km (halvparten i BARE oppoverbakker!)

Squat 15 kg x 5 repetisjoner

Squat 20 kg x 9 repetisjoner x 3 sett

Pull down 5 kg x 5 repetisjoner x 2 sett

Chin 43 kg x 5 repetisjoner x 2 sett

Dip 43 kg x 5 repetisjoner x 2 sett

Hip thrust 15 kg x 5 repetisjoner

Hip thrust 20 kg x 10 repetisjoner x 2 sett

Hip thrust 25 kg x 10 repetisjoner x 2 sett

Beklager at jeg ikke har ftt skrevet p lenge her, men har vrt uten internett en stund. Laget derfor en treningsdagbok p KG, slik at jeg fikk flge fremgangen min.












h, jeg elsker Simon's cat!




I dag har jeg rett og slett gitt beina mine litt juling, noe jeg merket i slutten av kta i dag, og garantert kommer til merke i morgen. Men, endelig begynner jeg se resultater! Herlig!!

Squat 3 sett x 20 kg x 8 reps (FREMGANG!!!)

Marklft 3 sett x 25 kg x 6 reps

Leg curl 2 sett x 6 kg x 6 reps

Glutelus maskin 2 sett x 6 kg x 10 reps

Glutelus maskin 2 sett x 7 kg x 8 reps

Pull down 3 sett x 4 kg x 6 reps

Magetwist 1 sett x 6 kg x 10 reps + 1 sett x 7 kg x 8 reps (hyre)

Magetwist 1 sett x 7 kg x 8 reps + 1 sett x 8 kg x 6 reps (venstre)

Abduction 2 sett x 11 kg x 6 reps (FREMGANG!!)

Adduction 2 sett x 9 kg x 6 reps (FREMGANG!!)

Benkpress 2 sett x 10 kg x 6 reps

One leg glute bridge 2 sett x 10 reps

Bird dog 2 sett x 10 reps

Utfall 1 sett x 16 kg x 5 reps




Og som vi ser - JEG HAR FREMGANG!!!! Det skal feires i lpet av helga!




Herreminjessias! Har ftt denne p hjernen.




Skal du p trening n igjen? Synes ikke du gjr annet, jeg. Ogs den maten du spiser? bare kylling og brokkoli. Du m jo LEVE litt ogs da! Hrt det fr?

healthy2

Jeg har en innrmmelse komme med.Noe av det absolutt beste jeg vet er prate om trening og kosthold, og disse to tingene spiller ogs en veldig stor rolle for nesten alle valgene jeg gjr hver eneste dag.

Sjokkerende, ikke sant? Det finnes da virkelig viktigere ting i livet. Godteri og snacks, for eksempel. Og fyll og fest. Hva er vel livet verdt om man ikke kan blse halve studielnet eller mnedslnna p to byturer hver uke, eller bruke lrdagene p ture over svenskegrensa for bunkre opp med nok smgodt til gjre Augustus Gloop grnn av misunnelse? Det er jo slikt som gjr livet verdt leve.

Hver til sitt

gloop

Living!


Det er uansett ikke noens plass dmme andre menneskers liv og levnet.
Likevel vil den trangsynte garde for alltid strides om hvem som faktisk har rett. Men imens det er fyfy kritisere en person som lever slik han eller hun vil og har et par kilo ekstra p kroppen, anses ofte de som er over middels opptatt av helsen sin som fritt vilt i denne rimelig ddfdte diskusjonen.Newsflash: dette er IKKE en objektiv sannhet.
Vi har alle forskjellige ting som gir oss substans og mening i hverdagen. Noen lever for den neste gangen de kan dra p grisefylla med pflgende nattlig kebab, eller helgens vanvittige etegilde med vennegjengen p Peppes. Andre lever for neste gangen de kan gyve ls p vektskivene i power rack?en eller snekre sammen tidenes mest proteinrike hamburgere p kjkkenet. Og selvflgelig finnes det nyanser innimellom ekstremtilfellene. Jeg fler meg for eksempel helt klart mest hjemme innad i den sistnevnte karakteristikken, uten at det betyr at jeg sier nei til en bytur eller to iblant.

Ord som faste, diett og kalorier forflges av et helt eget sett med stigma og fordommer i mange miljer. Man m jo vre passe egosentrisk, forfengelig og kjedelig hvis man bryr seg om slikt, eller hva?

Hye i hatten?

houdaru 280x363

Du har allerede spist to grandiser i dag? kanskje du ikke burde spise en til?

Det argumenteres gjerne for at trenings- og kostholdsfantaster er ? i tillegg til den ovennevnte karakterisitikken ? belrende og opptatte av trkke sin livsstil og visdom i trynet p de uvitende og uinnvidde, og at det derfor er disse menneskene som er dmmende.Men er det virkelig slik?

Forestill deg nr kroppsbyggeren forteller partylven om det vanvittige makslftet han gjorde p gymmen for et par dager siden, eller om den heftige proteinbomba av en middag han spiste i gr, og tenk deg grundig om.

Gir ikke kroppsbyggeren da bare uttrykk for hvem han er og hvilke interesser han har, p akkurat samme mte som partylven gjr nr han forteller om den heftige fyllekula han var p i helgen og hvor mange damer han nedla?

Hva er forskjellen? Hvorfor skal kroppsbyggeren forflges av mer stigma enn partylven?

Jeg kan selvflgelig ikke snakke for alle fitnessfolk nr jeg sier at vi ikke flyr rundt og belrer andre, og ikke griner overlegent p nesen nr en nybegynner gjr sitt aller beste med de letteste vektene p treningsstudioet. Denne douchebag-stereotypen finnes utvilsomt. Og greit; jeg skal vedg at ogs jeg har litt vanskelig for holde meg nr en skylappbekledd kompis eller venninne snakker om hvordan han eller hun tredoblet forbrenningen sin ved begynne spise frokost hver dag.

Om det egentlig er noens plass gjre slikt i hverdagen kan diskuteres. Jeg har riktignok lyst til komme med et moteksempel som jeg synes er mye verre. Det er en kort anekdote jeg leste for en stund siden, om en kroppsbygger som var p sin daglige handletur i butikken. Nr han stiller seg i ken for betale, havner han bak en vanlig person som lesser kassebndet fullt av brus, ste frokostblandinger og frossenpizza uten at kassebetjeningen lfter et yenbryn.

Men nr kroppsbyggeren slenger tre dusin egg p bndet, gjr damen store yne og gir streng beskjed om at han m passe p kolesterolet sitt. Her er det noe som skurrer.

De frreste er bedrevitere

Dette til side; jeg har vanligvis ingen interesse av g rundt og fortelle folk hvordan de skal leve livet sitt, hvis de egentlig gir blaffen.Jeg tror ogs de aller fleste andre over middels trenings- og kostholdsinteresserte vil skrive under p at det er oss personlig revnende likegyldig om andre har lyst til fre en livsstil som er helt i andre enden av skalaen, hvis man ser bort fra samfunnsproblematikken dette medfrer.

Det jeg liker gjre, er gi uttrykk for hvem jeg er og hvilke interesser jeg har.Hvem gjr ikke det? Dette har absolutt ingenting gjre med at jeg tror jeg er bedre enn noen andre fordi jeg lever slik jeg gjr, eller fordi jeg elsker trkke vektskiver og cottage cheese i trynet p alle kompisene mine. Hvis noen velger tolke det slik, er det de som har et problem og ikke jeg.

doyouevenlift

Avbildet: ikke meg.

N skal jeg vre forsiktig med gre alle over n rosenrd kam, men min opplevelse er at de aller fleste fitnessfolk er ekstremt positive og optimistiske mennesker som knapt har et horn i siden til noen som helst. Hvorfor skulle man ikke vre positiv og optimistisk nr man lever livet sitt akkurat slik man nsker? Det flger utvilsomt en viss indre harmoni med det fle at man har hundre prosent kontroll over sin egen kropp.

Dette betyr ikke at man automatisk stiller de samme kravene til andre mennesker rundt seg, slik mange later til tro.

Det er fullt mulig sette pris p helt andre kvaliteter i andre mennesker enn de egenskapene man tilstreber utvikle ved seg selv. Lengre enn dette tr jeg riktignok ikke bevege meg ned i sosialpsykologiens mrke avgrunn. La oss bare si at det ikke str sker kvinne med 15-18 i fettprosent som lfter over 100 kg i kneby og trener minst seks ganger i uka (NB: m spise under 1500 kcal om dagen) i kontaktannonsen min ihvertfall.

(Men serist? anyone?)

Deal with it!

confidence 280x242

Haters? First Commandment.

Et samfunn uten noen form for slik stigmatisering vil nok aldri eksistere. Derfor er det smart lre seg hvordan man skal takle bedrevitere som dmmer og stigmatiserer deg for livsstilen din og valgene dine.

La meg her begynne med si at jeg personlig ikke mter dette srlig mye i min egen hverdag. Dette innlegget er dedikert til dere som er litt mindre heldige enn meg og som dessverre mter disse fordommene p en daglig basis, enten fra familie, kolleger, venner eller andre bekjente. Det kan vre i forbindelse med en kortvarig og littekstrem diettdu forsker, et nytt og spesielthardt treningsprogram, en fullstendiglivsstilsendring, eller rett og slett at du har begynt sykle til jobben hver dag (du kommer til f svre bolerlr av all den syklingen!).

I god internettradisjon kommer jeg til referere til disse dmmende og stigmatiserende menneskene som haters. Delvis for enkelhets skyld, men mest for moro skyld. Haters kan p mange mter sammenlignes med en slags sekt. De sverger nemlig troskap til sin helt egne hellige tekst:janteloven. Haters er skruppellse, arrogante og utspekulerte. De unner deg ingen ting, og de vet alltid best. Men de har to viktige akilleshler som du burde kjenne til.

For det frste er alle haters allergiske mot selvtillit.Er du pansret med dette fantastiske rakettskjoldet, vil alle negative bemerkninger vedrrende din livsstil prelle av p deg. Dette er helt uavhengig av om du faktisk har resultater vise til eller ikke. Sikkerheten p at du gjr alle de riktige valgene er alt du trenger forankre selvtilliten din i. S imens du ligger trygt i havn, vil enhver hater bli blst bort i sin egen drittstorm.

haters2 642x432

Jeg forskte komme meg gjennom hele innlegget uten bruke dette bildet. Det gikk ikke.

For det andre kan de aller fleste haters ogs avvpnes med selvironi.Dette ekstremt kraftige massedeleggelsesvpenet er en viktig del av arsenalet til alle som tilhrer en minoritet, deriblant oss kostholds- og treningsfantaster. Evnen til tle ha det litt moro p egen bekostning vil kunne redde deg fra mange ufattelig kjedelige diskusjoner og situasjoner, tro meg.

Det er lov kdde med seg selv ved spille opp stereotypen sin, samtidig som du gir uttrykk for at du er sikker p deg selv og dine valg.Angrep er det beste forsvar, og sammen utgjr selvtillit og selvironi alle haters? avada kedavra.

S er det ikke alle kritikerne som tilhrer hater-leiren heller.Det er mange som rett og slett ikke har kunnskap nok til forst hva du driver med nr du hopper over frokosten fordi du spiser etter periodisk faste. Da gjelder det holde tunga rett i munnen og huske p nyaktig hvorfor du gjr det du gjr, og rett og slett forklare dette p den enkleste og mest logiske mten du klarer.Er ikke dette tilstrekkelig, kan du alltids spille vent og se-kortet og la resultatene tale for seg.

Ja, hvis det er s enkelt, s?

confidence2 280x413Jeg er selvflgelig ikke riktig s naiv at jeg tror selvtillit og selvironi er egenskaper som kan bestilles p postordre, vinnes p tivoli eller manes frem ved knipse med fingrene.

Det er heller ikke akkurat nyheter at holdningen din og hva du utstrler i stor grad definerer hvordan andre mennesker ser deg.Likevel synes jeg det er viktig minne folk p akkurat det nr vi snakker om dette temaet, fordi jeg fler at mange har en tendens til glemme det bort i mylderet av studier og forskning man skal klamre seg til for forsvare seg ovenfor alle andre.

Uansett; er du p rett vei mot de mlene du har satt deg og andre mennesker rundt deg ikke klarer akseptere det, s synes jeg virkelig du skal gi dem s hatten passer, p din mte.Dette er noe du gjr for DEG og ingen andre, og spass skylder du deg selv.

Tar jeg feil? Hvordan takler DU folk som ikke forstr deg?




KIlde: Fitnessbloggen




Ugh, jeg har trent alt for lite, og spist alt for mye de to siste ukene. Men n er det stopp, n skal jeg ned igjen ;) N skal jeg ned p politistasjonen (uuuh!!), og siden jeg da uansett er nede i byen, stikker jeg likesgreit innom Kondis ogs. Legger ut loggfringen av treningen etter at jeg er ferdig med kta :)






Jeg har ikke ftt trent siden forrige tirsdag, da jeg dro til min sster forrige torsdag, og ble der noen dager. Ogs denne gangen skjedde det noe som gjorde meg uvel, men denne gangen var det min egen uflaks. Nedtrekkstanga deiset nemlig rett ned i hodet p meg, anbefales ikke for si det snn! Men legger ved det jeg flte at jeg fikk til iallefall..

Nedtrekk 3 sett x 10 reps x 4 kg

Romaskin 2 sett x 10 reps x 4 kg

Abduction indre 3 sett x 10 reps x 7 kg

Abduction ytre 3 sett x 10 reps x 9 kg

One leg glute bridge 3 sett x 10 reps

Planke 2 sett x 30 sek (her merket jeg mest at jeg ikke har ftt trent noe p over en uke..)

Sideplanke 2 sett x 30 sek

One leg marklft 10 reps x 20 kg (s ringte telefonen, s glemte ta flere sett)

Hip thrust 2 sett x 10 reps x 10 kg

Squat 2 sett x 10 reps x 15 kg




Tenkte jeg skulle dele med dere min rutine p kveldene fr hodet treffer puta. Produktene jeg bruker, er en blanding av dyrt og billig, og jeg fler at den passer for min hud per n.



Trinn 1: Frst fjerner jeg all makeup med Dior sin Duo Express Dmaquillant Yeux som du kan kjpe her eller p ditt lokale parfymeri (jeg kjpte min p Kicks/Esthetique).
Trinn 2: Smrer p MD Facial Cleanser i hele ansiktet. Denne lar jeg virke i ca. 1 min fr jeg vasker den av med vann. Fjernet den fr med vaskeklut og vann, men dette fungerte ikke helt. S anbefaler ikke det! For f tiden til g, pleier jeg ta tannpussen samtidig som denne.
Trinn 3: Jeg bruker stort sett serumet til The Body Shop sin serie som heter Nutriganics som er en kologisk sertifisert serie. Drpene jeg bruker heter Drops of Youth.
Trinn 4: N begynner fuktigheten! Frst pfrer jeg BareMinerals Renew & Hydrate Eye Cream. Den er super for yepartiet! Veldig dry i bruk ogs. Kjpte min i sensommeren 2011, og fremdeles ser den ikke veldig brukt ut (bruker den som regel to ganger daglig). Etterp bruker jeg Nutriganics Smoothing Night Cream fra The Body Shop.
Trinn 5: Ettersom vippene fr gjennomg veldig, prver jeg n ut IsaDora Dynamic Lash Growth, som visstnok skal f vippene til vokse seg lenger i lpet av 30 dager. Halveis n, hittil fornyd.






Fra Skopunkten. Du kan finne de her via webshopen deres. Frpris 349,-. Jeg fikk de for 99 kr :) Kan ikke klage. De knuppene p beinet er forresten gsehud. Herlig.. Ogs er jeg blek, s m begynne med solarium igjen. Bare snakket om det i ett r ca. Ting tar bare litt tid.




A woman's perfume tells more about her than her handwriting" - Christian Dior

Kontakt
Venneforesprsel


ARKIV

Februar 2013 Januar 2013 Desember 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 August 2012 Juli 2012 Juni 2012 Mai 2012 April 2012 Mars 2012 Februar 2012 Januar 2012 Desember 2011 November 2011 Oktober 2011 September 2011 August 2011 Juli 2011 Juni 2011 Mai 2011 April 2011 Mars 2011 Februar 2011 Januar 2011 Desember 2010 November 2010 Oktober 2010 September 2010


KATEGORIER

Beauty Fashion Gjr det selv - DIY Hr Innkjp og outfits Interir Malta09 Miscellaneous My everyday Selges Trening

LINKER

Alle Tiders interir De gode ting i livet Hvit romantikk Krist.in Ladybirds Nest Lille Trines store verden Linda-Mari Marte Miangelito Pudder Sara Strand Sukkerty for yet Svenngrden Villa von Krogh

hits